Alla inlägg den 7 juni 2008

Av Tippex - 7 juni 2008 19:53

Husse å matte fick för sig att vi skulle ut å gå en sväng! Jätte kul tänkte jag inte visste jag då att det skulle bli 30 grader varmt å långt att gå. Nåväl vi började i Mogetorp och tog oss till Tomasboda där vi nattade över,jag såg en del spännade saker på vägen. Stannade vid ett vattenhål för att svalka tassarna, hittade en lite huggorm som jag tänkte leka lite me, men både husse å matte fick nästan tokspel å tyckte att den inte alls var nån bra lekkompis,ok får väl hålla me då, det kanske inte va så vettigt. Men den va ganska söt ändå.

Mycke knalla blev de, hittade en ekorre i ett träd och hepp, så förvandlades jag till en trädskällare istället för en stående fågelhund, ja ja, ja vet att dom inte har vingar men ändå. Vi sannade till vid Skrikarboda, å där hittade matte en massa blommor, daldockor hette dom visst sa hon, vackert, ja joo, kom igen, nu går vi, sånt tjafs.

Efter det hände det inte så mycke kul, grodyngel fiske i och för sig, det var ju spännande, vi stannde i Kalltjärn för att jag skulle få svalka mina tassar igen(tror att husse å matte va lite trötta åsså för dom somnade, hihi).

Har aldrig nånsin sett så mycket grodyngel, det måste ha varit tusentals av dom så vad gjorde de att ett par hamnade i min mage!

Efter en god middag, älgkött med sockerärtor, mos å rödvin till, okej kanske inte så mycke rötjut till mig, men jag fick smaka på älgköttet iaf. Husse å matte verkade mycket nöjda :-) med den middagen.

Kan lova att jag sov gott sen den natten.

Vi vaknade till sen på morgon å fortsatte vår färd mot Ånnaboda, det var jätte varmt som tur e så fanns det några mysiga sjöar som jag kunde svalka mina tassar i.

Vi var ganska trötta å varma när vi kom fram men en härlig tur blev det ändå.

Om jag känner husse å matte rätt så kan de bli mycke mer av det här, å inte mig emot, ta nån gång då de inte e så varmt bara.

Gläffs på er.

Tippen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards