Alla inlägg den 15 juni 2008

Av Tippex - 15 juni 2008 18:43

Av Tippex - 15 juni 2008 18:43

Av Tippex - 15 juni 2008 18:42

Dom mötte kustbevakningen på vägen hem, tuff båt.

Av Tippex - 15 juni 2008 18:41

.. men jag parerar den bra...

Av Tippex - 15 juni 2008 18:40

Han bara väntar på att kunna gå till attack...

Av Tippex - 15 juni 2008 18:40

.... kolla va arg han va, ville inte upp ur vattnet.

Av Tippex - 15 juni 2008 18:38

Här e dom ute å fiskar, det nappade hela tiden, de var bar att släppa ner å sen dra upp. :-)

Av Tippex - 15 juni 2008 18:22

Halloo!

I dag  blev det bestämmt att det skulle fiskas strömming , jag fick inte följa med, jag fick istället det ärofyllda uppdraget att vara hemma å se till så att mormor och morfar hade det bra. Vi tog en tur till Lillsved och fikade medans dom andra var ute på sjön, vi möttes upp ner vid bryggan sen så vi fick ta med strömmingarna hem å jag kunde plaska med tassarna, kan du gissa vad Hugo gjorde, svårt, nää inte direkt badade. :-)

Han låg och lurpassade på bryggan när vi kom ner dit, rackans buse.

Senare så fick jag och Hugo spåra en bit, husse har tagit reda på blod och en hjortklöv. Intressant, jag är inte så van vid att spåra, jag jagar mera. Matte har försökt nån gånger å det har väl gått så där, jag har inte riktigt fattat vad jag ska göra.

Hugo tyckte det var jätteläskigt i skogen till att börja med, han bara stod å voffade, fattar inte va han såg för spöken. Sen gick det bättre han spårade jätte fint å blev super lycklig när han hittade klöven, han ville knappt släppa den. Hugos husse Adam fick byta den mot ett märg ben.

Sen va de min tur, jag knallde på och hittde spåret på en gång, tappade det för jag e lite för ivrig, men snosade lite i luften och hittade det igen gick vidare och tog sen en genväg, för jag kände ju doften av klöven så jag ringade in den. Ja, jo de va väl kul med en klöv, blev lite besviken, när jag brukar springa på sånna spår så brukar de ju ligga ett helt djur där spåret tar slut. Så jag va nog måttligt intresserad av den lilla klöven. Men det var ganska intressant ändå, kul att få jobba en del.

Ha en skön sönda kväll.

Tippen

P.S Finns det nån därute som knaske har lite nybörjar tips vad det gäller att lära sig spåra så är jag intresserad av att få veta.

D.S

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards