Direktlänk till inlägg 15 juni 2008

Strömmingsfiske & spårning

Av Tippex - 15 juni 2008 18:22

Halloo!

I dag  blev det bestämmt att det skulle fiskas strömming , jag fick inte följa med, jag fick istället det ärofyllda uppdraget att vara hemma å se till så att mormor och morfar hade det bra. Vi tog en tur till Lillsved och fikade medans dom andra var ute på sjön, vi möttes upp ner vid bryggan sen så vi fick ta med strömmingarna hem å jag kunde plaska med tassarna, kan du gissa vad Hugo gjorde, svårt, nää inte direkt badade. :-)

Han låg och lurpassade på bryggan när vi kom ner dit, rackans buse.

Senare så fick jag och Hugo spåra en bit, husse har tagit reda på blod och en hjortklöv. Intressant, jag är inte så van vid att spåra, jag jagar mera. Matte har försökt nån gånger å det har väl gått så där, jag har inte riktigt fattat vad jag ska göra.

Hugo tyckte det var jätteläskigt i skogen till att börja med, han bara stod å voffade, fattar inte va han såg för spöken. Sen gick det bättre han spårade jätte fint å blev super lycklig när han hittade klöven, han ville knappt släppa den. Hugos husse Adam fick byta den mot ett märg ben.

Sen va de min tur, jag knallde på och hittde spåret på en gång, tappade det för jag e lite för ivrig, men snosade lite i luften och hittade det igen gick vidare och tog sen en genväg, för jag kände ju doften av klöven så jag ringade in den. Ja, jo de va väl kul med en klöv, blev lite besviken, när jag brukar springa på sånna spår så brukar de ju ligga ett helt djur där spåret tar slut. Så jag va nog måttligt intresserad av den lilla klöven. Men det var ganska intressant ändå, kul att få jobba en del.

Ha en skön sönda kväll.

Tippen

P.S Finns det nån därute som knaske har lite nybörjar tips vad det gäller att lära sig spåra så är jag intresserad av att få veta.

D.S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tippex - 26 juni 2008 11:30

Hejs!   Idag kom Jonny med sin stora lastbil som har en så där läskig korg som kan  skjutsa tvåbeningar högt uppe i luften med, husse skulle ta ner några tallar eftersom den nya "pärlan" behöver ha ett bra tak att stå under. Dom där tallarna står lit...

Av Tippex - 26 juni 2008 07:31

... matte va du ligger efter nu, jag har tjatat å tjata å sagt åt henne att du behöver faktiskt skriva några rader,äntligen kom hon igång igen. Nu har hon faktiskt LOVAT att hon ska få till alla dagar som e missade med kort å allt. Det har ju faktisk...

Av Tippex - 23 juni 2008 11:25

Hej hallå! Då va de måndag igen å jag har varit nere hos min"farmor" som jag brukar vara på dagarna husse å matte jobbar, dom har ganska långt kvar till semestern. Mellan husse Richard har åkte tillbaka till Örebro, matte åkte me honom in till centra...

Av Tippex - 22 juni 2008 11:21

Hej hallå! Idag har det varit lite mer liv i mina människor, dom har hållit på å pysslat en hel del hemma å ja har fått lunkat runt lös hemma i trädgården, dom stack ifrån mig ett tag, suck, å splelade fotbollsgolf på Siggesta, dom påstår att jag int...

Av Tippex - 21 juni 2008 11:14

hallå!!  Inget mycket har hänt på dagn idag, alla va mest trötta matte var uppe å ute å gick me mig vid halv nio, sen gick hon å la sig med en bok i hamocken, jodå hon somnade till oxå. När alla hade vaknat till någorlunda så packade vi hop lite pryl...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards